ई-मेल पर भेजल जा सकेला: marketing@sejoy.com के बा
Please Choose Your Language
मेडिकल डिवाइस के अग्रणी निर्माता के बा
घर » ब्लॉग के बारे में बतावल गइल बा » दैनिक समाचार अउर स्वस्थ टिप्स » व्यायाम से ब्लड प्रेशर काहे कम हो सकेला?

व्यायाम से ब्लड प्रेशर काहे कम हो सकता?

देखल गइल: 0     लेखक: साइट संपादक प्रकाशन के समय: 2023-07-07 उत्पत्ति: साईट

पूछताछ करीं

फेसबुक शेयरिंग के बटन बा
ट्विटर शेयरिंग के बटन बा
लाइन साझा करे के बटन बा
वेचैट साझा करे के बटन बा
लिंकडिन साझा करे के बटन बा
पिनट्रेस साझा करे के बटन बा
व्हाट्सएप शेयरिंग के बटन बा
शेयर ई साझा करे के बटन बा

काहे व्यायाम से ब्लड प्रेशर कम हो सकेला?

 

व्यायाम से पैदा होखे वाला हाइपोटेंशन के तंत्र में कई गो कारक सामिल होलें, जइसे कि न्यूरोह्यूमरल कारक, संवहनी संरचना आ रिएक्टिविटी, शरीर के वजन, आ इंसुलिन प्रतिरोध में कमी।विशेष रूप से निम्नलिखित पहलु में परिलक्षित होला:

 

1. व्यायाम से ऑटोनोमिक नर्व के कामकाज में सुधार हो सकता, सिम्पैथेटिक नर्वस सिस्टम के तनाव कम हो सकता, कैटेकोलामाइन के रिलीज कम हो सकता, चाहे कैटेकोलामाइन के प्रति मानव शरीर के संवेदनशीलता कम हो सकता।

 

2. व्यायाम से इंसुलिन रिसेप्टर के संवेदनशीलता बढ़ सकता, 'अच्छा कोलेस्ट्रॉल' - उच्च घनत्व वाला लिपोप्रोटीन के स्तर बढ़ सकता, 'खराब कोलेस्ट्रॉल' - कम घनत्व वाला लिपोप्रोटीन के स्तर कम हो सकता, अवुरी धमनीकाठिन्य के डिग्री कम हो सकता।

 

3. व्यायाम से पूरा शरीर के मांसपेशी के व्यायाम हो सकता, मांसपेशी के फाइबर के मोटाई बढ़ सकता, रक्त वाहिका के व्यास बढ़ सकता, ट्यूब के दीवार के लोच बढ़ सकता, दिल अवुरी दिमाग जईसन अंग में खुला कोलेटरल सर्कुलेशन हो सकता, खून के बहाव बढ़ सकता, अवुरी ब्लड प्रेशर कम करे में आसानी हो सकता।

 

4. व्यायाम से शरीर में कुछ फायदेमंद रसायन, जईसे एंडोर्फिन, सेरोटोनिन आदि के एकाग्रता बढ़ सकता, प्लाज्मा रेनिन, एल्डोस्टेरोन अवुरी बाकी पदार्थ के स्तर कम हो सकता, जवना के प्रेसर प्रभाव होखेला, अवुरी ब्लड प्रेशर कम हो सकता।

 

  1. घबराहट भा भावनात्मक उत्तेजना उच्च रक्तचाप के एगो प्रमुख कारण हवे आ व्यायाम से भावना स्थिर हो सके ला, तनाव, चिंता आ उत्तेजना से राहत मिल सके ला, जवन ब्लड प्रेशर के स्थिरता खातिर फायदेमंद होला।

 

कवन व्यायाम से ब्लड प्रेशर कम हो सकेला?

 

सभ खेल में ब्लड प्रेशर कम करे के ताकत ना होखेला।ई भारी जिम्मेदारी खाली एरोबिक एक्सरसाइज जइसे कि पैदल चलल, जॉगिंग, साइकिल चलावल, तैराकी, धीमा गति से सोशल डांसिंग, आ जिमनास्टिक उठा सकेला.निम्नलिखित बात खास तौर पर एकरा लायक बा

 

सिफारिश कइल गइल बा: 1.1.

 

1. चले के बा।ब्लड प्रेशर कम करे वाला सबसे सरल अवुरी आसान व्यायाम, लेकिन नियमित रूप से चले के मुक़ाबले एकरा खाती तनिका तेज गति के जरूरत होखेला।

 

2. जोग कइल जाला।पैदल चले से ज्यादा व्यायाम, हल्का मरीज खातिर उपयुक्त।एकरा से अधिकतम 120-130 धड़कन प्रति मिनट के दिल के धड़कन हासिल हो सकेला।लंबा समय तक पालन से ब्लड प्रेशर लगातार कम हो सकता, नाड़ी स्थिर हो सकता, पाचन के कामकाज बढ़ सकता अवुरी लक्षण में कमी आ सकता।जॉगिंग धीमा होखे के चाहीं आ समय कम से बढ़े के चाहीं;हर बेर 15-30 मिनट के समय लेवे के सलाह दिहल जाला।

 

3. साइकिल चलावे के काम।एगो धीरज के व्यायाम जवन हृदय संबंधी कामकाज में सुधार कर सकेला।व्यायाम करत घरी सही मुद्रा बना के राखल जरूरी बा, हैंडल अवुरी साइकिल के सीट के ऊँचाई के समायोजित कईल जरूरी बा, गोड़ के उचित स्थिति में राखल अवुरी सम बल से फुटबोर्ड प कदम राखल जरूरी बा।प्रति सत्र 30-60 मिनट के सलाह दिहल जाला, मध्यम गति के संगे।

 

4. ताई ची के बा।कुछ अध्ययन से पता चलल बा कि 50 से 89 साल के उमर के लोग के औसत ब्लड प्रेशर जवन कि लंबा समय से ताइजिकुआन के अभ्यास कईले बाड़े, उ लोग के औसत ब्लड प्रेशर 134/80 मिलीमीटर पारा बा, जवन कि ओतने उमर के लोग के मुक़ाबले बहुत कम बा, जवन कि ताइजिकुआन के अभ्यास ना कईले बाड़े (154)। /82 मिलीमीटर पारा के बा)।

 

5. योग में 'इहे काम करे' के सुंदरता भी होखेला, खास तौर प उच्च रक्तचाप के महिला मरीज खाती उपयुक्त।

 

  1. क्षैतिज गति के बा।वैज्ञानिक प्रयोग के माध्यम से ई देखा दिहले बाड़न कि आधुनिक लोग के उच्च रक्तचाप सीधा जीवन जीए से जुड़ल हो सकेला।आदमी के जीवन के दू तिहाई हिस्सा ऊर्ध्वाधर अवस्था में होला जबकि बड़ शहरन में तीन चौथाई से अधिका लोग ऊर्ध्वाधर अवस्था में होला।सपाट लेटला के सक्रियता दिन पर दिन कम हो रहल बा आ समय के साथ एकरा चलते हृदय प्रणाली में ओवरलोड हो जाला आ ब्लड प्रेशर रेगुलेशन पर असर पड़ेला, जवन ब्लड प्रेशर बढ़े के एगो कारण बन जाला।एह से बार-बार क्षैतिज व्यायाम से ब्लड प्रेशर के प्रभावी ढंग से नियंत्रित कईल जा सकता, जईसे कि तैराकी, रेंगत, सुपाईन जिमनास्टिक अवुरी हाथ से फर्श पोंछल।

 

अनुचित व्यायाम के बारे में बतावल गइल बा:

 

एनारोबिक व्यायाम, जइसे कि ताकत के खेल, तेज दौड़ आदि, जइसे कि बहुत जोर से झुकल, भा शरीर के स्थिति में जादा बदलाव, आ साथ ही साथ जबरन साँस रोके के गतिविधि, के चलते ब्लड प्रेशर में तेजी से आ काफी बढ़ोतरी होई, जवन कि... दुर्घटना के शिकार होखे के पड़ेला आ ना कइल जा सके.एकरे अलावा जाड़ा में तैराकी, यांगको डांसिंग, आ अउरी गतिविधि सभ से भी यथासंभव बचे के चाहीं।

 

उच्च रक्तचाप के मरीज के व्यायाम के तुरंत बाद गरम नहाए के ना चाही, ना त गरम पानी से मांसपेशी अवुरी त्वचा के वासोडिलेशन हो सकता, जवना के चलते आंतरिक अंग से भारी मात्रा में खून मांसपेशी अवुरी त्वचा में बह सकता, जवना के चलते दिल अवुरी दिमाग के इस्कीमिया हो सकता।सही तरीका बा कि पहिले ब्रेक लेवे के चाही अवुरी ओकरा बाद गरम पानी से नहाए के तरीका चुने के चाही, जवन कि छोट होखे के चाही अवुरी 5-10 मिनट के भीतर पूरा होखे के चाही।

 

उच्च रक्तचाप के मरीज के एक्सरसाइज खातिर कई गो टिप्स:

 

पहिला, उच्च रक्तचाप से निपटे के सबसे कारगर तरीका दवाई के माध्यम से होखेला, जबकि बाकी चिकित्सा सिर्फ सहायक साधन होखेला, जईसे कि व्यायाम चिकित्सा।बेशक, उचित व्यायाम के बाद, डॉक्टर के मार्गदर्शन में ब्लड प्रेशर में हाल में भईल बदलाव के आधार प मूल दवाई के खुराक में समायोजन कईल जा सकता।आँख मूँद के दवाई बंद करे से बची ना त उच्च रक्तचाप आपके जान ले जाई अवुरी खतरा में डाल दिही।

 

दूसरा बात कि एक्सरसाइज थेरेपी सभका खाती उपयुक्त नईखे।ई खाली ओह मरीजन खातिर उपयुक्त बा जिनहन के ऊँचाई के मान सामान्य होखे, स्टेज I आ II के उच्च रक्तचाप होखे, आ कुछ अइसन मरीजन खातिर जिनहन के स्टेज III के उच्च रक्तचाप स्थिर होखे।कम से कम अस्थिर स्टेज III के उच्च रक्तचाप के मरीज जिनहन में ब्लड प्रेशर में बड़हन उतार-चढ़ाव होला, गंभीर उच्च रक्तचाप के मरीज जेकरा में गंभीर जटिलता (जइसे कि गंभीर अतालता, टैचीकार्डिया, सेरेब्रल वासोस्पैज्म, दिल के बिफलता, अस्थिर एनजाइना पेक्टोरिस, गुर्दा के बिफलता), आ व्यायाम के दौरान बहुत ढेर ब्लड प्रेशर वाला मरीज , जइसे कि पारा के 220/110 मिलीमीटर से ऊपर वाला लोग के व्यायाम ना करे के चाहीं, मुख्य रूप से आराम करे के चाहीं.

 

एक बेर फेरु व्यायाम करे से पहिले डॉक्टर से सलाह लेवे के चाही अवुरी उनुका मार्गदर्शन में व्यायाम के उपयुक्त आइटम चुने के चाही।रउआ अपना डॉक्टर के आपन दैनिक बीपी डेटा देखा सकत बानी पेशेवर ब्लड प्रेशर मशीन के इस्तेमाल कइल जाला । संदर्भ खातिर आँख मूँद के दोसरा के नकल मत करीं.रउरा मालूम होखे के चाहीं कि व्यक्ति में व्यक्तिगत अंतर होला आ जवन रउरा पर सूट करेला ऊ सबले बढ़िया होला.

 

एगो लागत प्रभावी बीपी टेंसिओमीटर  राउर बेहतर विकल्प होई।

डीबीपी-6191-ए8 के बा

स्वस्थ जीवन खातिर हमनी से संपर्क करीं

संबंधित खबर बा

सामग्री खाली बा!

संबंधित उत्पाद के बारे में बतावल गइल बा

सामग्री खाली बा!

 सं.365, वुझोउ रोड, झेजियांग प्रांत, हांग्जो, 311100,चीन के बा

 सं.502, शुंडा रोड के ह।झेजियांग प्रांत, हांग्जो, 311100 चीन के बा
 
 के बा  marketing@sejoy.com के बा

व्हाट्सएप्प यूएस के बा

यूरोप बाजार : माइक ताओ के ह 
+86-15058100500 के बा
एशिया अउर अफ्रीका बाजार: एरिक यू 
+86-15958158875
उत्तरी अमेरिका बाजार: रेबेका पु के बा 
+86-15968179947
दक्षिण अमेरिका अउर ऑस्ट्रेलिया बाजार: फ्रेडी फैन 
+86-18758131106 के बा
 
कॉपीराइट © 2023 जॉयटेक हेल्थकेयर के बा।सब अधिकार सुरक्षित बा।   साइट के नक्शा  |टेक्नोलॉजी के द्वारा कइल गइल बा लीडोंग डॉट कॉम पर दिहल गइल बा